Teisės aktų naujienosSpausdintiAtgal
LRV nutarimas
Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. gegužės 14 d. nutarimo Nr. 587„Dėl darbų, kuriuose gali būti taikoma iki dvidešimt keturių valandų per parą darbo laiko trukmė, sąrašo, Darbo ir poilsio laiko ypatumų ekonominės veiklos srityse, Darbų, sąlygų, kurioms esant gali būti įvedama suminė darbo laiko apskaita, suminės darbo laiko apskaitos įvedimo įmonėse, įstaigose, organizacijose tvarkos patvirtinimo“ pakeitimo
(2005 05 17 Nr. 543, Žin., 2005 05 21, Nr. 64-2291)
- darbo ir poilsio laiko ypatumai kelių transporte
Nauja redakcija išdėstytas LRV 2003 05 14 nutarimu Nr. 587 patvirtintų Darbo ir poilsio laiko ypatumų II skyrius – Darbo ir poilsio laiko ypatumai kelių transporte, kurie suderinti su 2002 metų kovo 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2002/15/EB.
Įvesta sąvoka “Mobilusis darbuotojas – sudarantis kelionės ekipažą (įskaitant stažuotojus ir mokinius) bet kuris darbuotojas, kuris dirba įmonėje, teikiančioje keleivių ir krovinių vežimo paslaugas už atlyginimą arba savo sąskaita."
Mobilių darbuotojų savaitės darbo laiko vidurkis neturi viršyti 48 valandų. Maksimali savaitės darbo laiko trukmė gali būti pailginta iki 60 valandų tik tuomet, jeigu per 4 mėnesius neviršijamas 48 darbo valandų per savaitę vidurkis.
Kai atliekamas naktinis darbas, kasdienis darbo laikas negali viršyti 10 valandų per kiekvieną 24 valandų laikotarpį.
Už darbą nakties laiku apmokama pagal Darbo kodekso 193 straipsnį. Kompensacija (didesnis apmokėjimas, papildomas poilsio laikas ir kita) už nakties darbą gali būti skiriama pagal kolektyvines sutartis, darbdavių ir darbuotojų susitarimus, jeigu tai nekelia grėsmės kelių eismo saugai.