Teisės aktų naujienosSpausdintiAtgal

  • Vyriausybė nepritaria gyventojų pajamų mokesčio lengvatai už įsigyjamą naują automobilį

LRV nutarimas
Dėl Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 21 straipsnio 1 dalies papildymo įstatymo projekto Nr. XP-1835
(2007 08 08 Nr. 774, Žin., 2007 08 14, Nr. 89-3534)

Vyriausybė nepritarė Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo 21 straipsnio 1 dalies papildymo įstatymo projektui Nr. XP-1835, kuriuo siūloma taikyti pajamų mokesčio lengvatą gyventojams už vieną naują automobilį, įsigytą per penkerius metus, kurio kaina neviršytų 50 000 Lt.

Vyriausybė nepritarė įstatymo projektui dėl šių priežasčių:

„1. Nuosekliai mažinant gyventojų pajamų mokesčio tarifą, didėja pajamos, kuriomis disponuoja gyventojai, todėl papildomomis mokestinėmis lengvatomis neturėtų būti iškraipomas gyventojų pasirinkimas įsigyti prekių ar paslaugų.

2. Tikėtina, kad Įstatymo projekte siūlomų Lietuvos Respublikos gyventojų pajamų mokesčio įstatymo (Žin., 2002, Nr. 73-3085) nuostatų įgyvendinimas nepadės pasiekti Įstatymo projekto aiškinamajame rašte numatytų tikslų − atnaujinti Lietuvos automobilių parko ir užtikrinti saugaus eismo Lietuvos keliuose, o tik dar labiau padidins dideles ir mažas pajamas gaunančių asmenų socialinę atskirtį, nes daugiausia naudos teiks dideles pajamas gaunantiems asmenims. DELFI portalo užsakymu uždaroji akcinė bendrovė  „Spinter tyrimai“ 2007 m. sausio 4−18 d. atliko didžiųjų miestų gyventojų viešosios nuomonės apie transporto keliamas problemas šalies didmiesčiuose tyrimą, kuris parodė, kad naują automobilį 37,1 procento respondentų pirktų tik tuo atveju, jeigu jų mėnesinis darbo užmokestis (atskaičius mokesčius) būtų 4000−6000 litų, o 40,5 procento respondentų − daugiau nei 6000 litų. Statistikos departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės duomenimis, vidutinis mėnesinis bruto darbo užmokestis šalies ūkyje, neįskaitant individualių įmonių, 2007 metų I ketvirtį buvo 1737,8 lito. Darbuotojų skaičiaus pagal bruto darbo užmokesčio dydį šalies ūkyje, neįskaitant individualių įmonių, tyrimo duomenys rodo, kad daugiau negu pusė visų darbuotojų, dirbančių visą darbo laiką, 2006 metų spalį uždirbo mažiau negu šalies darbo užmokesčio vidurkį (2006 metų spalį šis vidurkis buvo 1581 litas), o nedidesnį kaip 1500 litų vidutinį mėnesinį bruto darbo užmokestį gavo 57 procentai darbuotojų. Todėl tokia lengvata iš esmės būtų prieinama tik didesnes pajamas gaunantiems gyventojams, kuriuos papildomai remti nėra tikslinga.

3. Automobilių parko atnaujinimo problema Europos Sąjungos valstybių praktikoje sprendžiama diferencijuojant transporto priemonių naudotojams taikomus mokesčius, o ne taikant gyventojų pajamų mokesčio lengvatas.

4. Preliminariu vertinimu, priėmus Įstatymo projektą, valdžios sektoriaus biudžetas per metus papildomai iš gyventojų pajamų mokesčio netektų iki 24 mln. litų pajamų.“