Teisės aktų naujienosSpausdintiAtgal

  • Patvirtintos naujos Dokumentų rengimo taisyklės
    (įsigalioja 2011 m. liepos 16 d.)

Lietuvos vyriausiojo archyvaro įsakymas
Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo
(2011 07 04 Nr. V-117, Žin., 2011 07 15, Nr. 88-4229)

Lietuvos vyriausiojo archyvaro įsakymu patvirtintos naujos Dokumentų rengimo taisyklės.

Esminių pakeitimų nėra. Keli Taisyklių punktai papildyti naujomis nuostatomis (paryškinta).

Taisyklių 1 punktas:
„1. Dokumentų rengimo taisyklės (toliau vadinama – Taisyklės) nustato valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, įmonių, valstybės įgaliotų asmenų (toliau vadinama – įstaigos) oficialių dokumentų (toliau vadinama – dokumentai) įforminimo ir rengimo bendruosius reikalavimus.
Elektroniniai dokumentai rengiami pagal Lietuvos vyriausiojo archyvaro patvirtintų Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių ir šių Taisyklių reikalavimus.
Šiose Taisyklėse nustatyti dokumentų rengimo ir įforminimo reikalavimai netaikomi dokumentams, kurių formą ir struktūrą nustato tarptautiniai standartai ar susitarimai (pvz., karybos), ir šių standartų ar susitarimų privalomą taikymą nustato kiti teisės aktai."

Taisyklių 17.4 punktas:
„17.4. Kai dokumentas siunčiamas pagal adresatų sąrašą, adresato rekvizito vietoje rašoma „Pagal adresatų sąrašą" ir kiekvienam adresatui su dokumento siunčiamu egzemplioriumi siunčiamas adresatų sąrašas arba kiekvienam adresatui siunčiamame egzemplioriuje nurodomas konkretus adresatas, pvz.:

Pagal adresatų sąrašą
Vilniaus apskrities archyvui"

Taisyklių 37 punktas:
„37. Gauto dokumento registracijos žymą sudaro dokumentą gavusios įstaigos pavadinimas (gali būti sutrumpintas), žodis „Gauta", dokumento gavimo data ir registracijos numeris. Žyma išdėstoma dokumento pradžioje viršutinės paraštės dešinėje pusėje, pvz.:

                                             (Įstaigos pavadinimas)
                                             Gauta
                                             ____________Nr.__________

Jei dokumentas gautas per valstybės informacinę sistemą (pvz., per Lietuvos Respublikos Seimo teisės aktų informacinę sistemą), šioje žymoje gali būti nurodytas dokumento gavimo būdas, pvz.:

                                             (Įstaigos pavadinimas)
                                             Gauta per TAPIS
                                             ____________Nr.__________"

Taisyklių 45 punktas:
„45. Kai dokumento rengėjas vizuoja dokumentą, kuriame yra rengėjo nuoroda, rengėjas pasirašo virš šios nuorodos; data rašoma po nuoroda, pvz.:

(Parašas)
(Rengėjo nuoroda)
(Data)

Rengėjo viza gali būti rašoma ir dokumento paskutinio lapo antroje pusėje šių Taisyklių 44 punkte nustatyta tvarka."

Taisyklių 91 punktas:
„91. Kai reikia patvirtinti dokumento išrašo tikrumą, dokumento išraše nurodoma tikrumo žyma, rašoma pagal šių Taisyklių 53–55 punktuose nustatytus reikalavimus. Jei dokumento išraše nėra nurodoma tikrumo žyma, po parašo rekvizitu dedamas įgaliojimus turinčio įstaigos struktūrinio padalinio arba įstaigos antspaudas. Jei struktūrinio padalinio ar įstaigos antspaudo nėra, po parašo rekvizitu rašomas dokumento išrašą parengusios įstaigos pavadinimas (gali būti sutrumpintas) ir žodis „Išrašas“ arba dedamas atitinkamas spaudas."

Taisyklių 99 punktas:
„99. Jei dokumentas siunčiamas pagal adresatų sąrašą ar apibendrintai nurodytiems adresatams, gali būti pasirašomas įstaigoje liekantis egzempliorius, o adresatams gali būti siunčiamos dokumento kopijos ar nuorašai, patvirtinti atsakingo struktūrinio padalinio antspaudu ar antspaudu su pareigų pavadinimu. Antspaudas dedamas taip, kad liestų pasirašiusių asmenų pareigų pavadinimus, tvirtinamuose dokumentuose – po baigiamuoju brūkšniu.
Jei struktūrinio padalinio antspaudo ar antspaudo su pareigų pavadinimu nėra, po parašo rekvizitu (tvirtinamuose dokumentuose – po baigiamuoju brūkšniu) rašomas įstaigos pavadinimas (gali būti sutrumpintas) ir žodis „Kopija" („Nuorašas") arba dedamas atitinkamas spaudas."